پارچه زمستانی لباس فرم

مشخصات پارچه پوشاک زمستانی

معرفی پارچه پوشاک زمستانی

تولید پارچه شامل تهیه انواع منسوجاتی است که در مصرف پوشاک یا صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. به صورتی که پارچه ها به دو دسته بافته شده و نبافت تقسیم بندی میشوند. در پارچه های بافته شده از انواع نخها برای تولید منسوج استفاده میشود، به طوری که در منسوجات نبافت، مستقیماً از خود الیاف برای تهیه پارچه استفاده می شود. ویژگی های هر یک از آن ها تعیین کننده موارد کاربرد آنها در گونه های مختلف هستند.

پارچه زمستانی لباس فرم

به عنوان مثال، پارچه های نبافت کمتر در مصرف پوشاک مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر مصرف صنعتی دارند. تولید پارچه های بافته شده، مورد استفاده بافت رفتگی (بافت) نخ ها است. بافت نخ ها به روشهای مختلفی صورت می گیرد. چنانچه تولید پارچه با بافترفتگی دو دسته نخ به شکل مستقیم و عمود برهم (تاروپود) همراه باشد، بافندگی تاری پودی ورف اگر بافت رفتگی نخها با یکدیگر، مستلزم ایجاد حلقه ای از نخ باشد، بافندگی حلقوی نامیده می شود.

کار بافت در سیستم های بافندگی حلقوی توسط سوزن انجام میشود. در این صورت ابتدا نخ به سوزن تغذیه میشود و با کمک قلاب سوزن کشیده شده و از داخل حلقه قبلی عبور می کند و با عمل انجام عبور دادن نخ جدید از داخل حلقه قبلی، حلقه قبلی آزاد می شود. کاربردهای ساختمان بافت حلقوی، بسته به نحوه اتصال حلقه ها به طرفین و بالا و پایین آمدن آن دارد. حلقه هایی که در یک ستون عمودی قرار گرفته اند، ردیف و حلقه هایی که در یک خط افقی هستند، رج گفته می شود. در سیستم های بافندگی حلقوی، علاوه بر بادامک سوزن به عنوان عامل اصلی بافت از قطعات دیگری از قبیل سینکر استفاده می شود.

سیستم های بافندگی حلقوی پودی و حلقوی تاری، مناسب با مشخصات پارچه های مورد نظر، از ماشین هایی که تنوعشان زیاد هست، استفاده می شود. در سیستم بافندگی حلقوی پودی از ماشین هایی مانند ماشین تخت باف،ماشین گرد باف،ماشین های جوراب بافی و ماشـنیهای راسـت بـاف اسـتفاده مـی شـود . در خالی که در سیستم بافندگی حلقوی تاری ماشین هایی مانند ماشین تریکو یا کتن و ماشین راشل بیشتر مورد دید قرار می گیرد.

Related Posts:

راهنمای خرید شلوار فرم اداری: راهکارها و نکات مهم

راهنمای خرید شلوار فرم اداری: راهکارها و نکات مهم

راهنمای خرید شلوار فرم اداری: راهکارها و نکات مهم تعیین...

معرفی پنج نوع پارچه با کیفیت برای تولید لباس کار

معرفی پنج نوع پارچه با کیفیت برای تولید لباس کار

معرفی پنج نوع پارچه با کیفیت برای تولید لباس کار...

لباس کار لباس فرم

تولیدی بافتینه همیار شرکت شما

شریک پیشرو  انتخاب لباس کار و فرم اداری در سرتاسر...