نکاتی درباره لباس کار

 

لباس کار چیست؟

لباس کار یک وسیله حفاظتی در برابر خطرات ناشی از کار است که کلیه کارکنان باید حتما از آن استفاده کنند. لباس کار کارکنان باید دارای شرایط مناسب باشد، در غیر این صورت مطابق مقررات نیست. به طور کلی، هر چه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی­ تر باشد، ارتباط حرارتی آن راحت تر است.

همچنین لباس کار را با توجه به سلیقه افراد، نوع فعالیت شغلی و شرایط آب و هوایی انتخاب میکنیم . هر شغل، پوشش خاص مناسب خودش را دارد که باعث حفظ جان فرد و یا کاهش آسیب دیدگی از خطرهای احتمالی در حین فعالیت می شود.

البته کارایی های لباس کار به اینجا ختم نمی شود ، بلکه از لباس کار جهت متحد شکل شدن نیروی کار ، شناسایی آنان از سایر افراد متفرقه ، ایجاد نظم و آراستگی افراد از فایده های دیگر مورد استفاده از لباس کار می باشد. البته با افزایش دادن رقابت در عرضه محصول یا خدمات ، و همچنین پیشرفت های چشم گیر در صنعت چاپ لباسکار ، امروزه سازمان های کمتری از فضای مناسب پشت لباس برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده نمی کند.

نکات فنی لباس کار

لباس کار تولید شده دارای نکات های فنی مهمی می باشد که توجه کردن به آن، انتخاب را برای افراد آسان می کند. یک لباس کار خوب باید از پارچه با کیفیت و با حداقل پلی استر تولید شده باشد که با دست زدن به پارچه و براقی آن پی به این موضوع برد .

لباس کار یکسره فروشگاه لباس فرمقبل از بررسی کردن دوخت لباس ، بهتر است از استاندارد بودن سایز لباسکار اطمینان داشته باشیم که استاندارد باشد. توجه کردن به این موضوع بسیار مهم از شکافتن در ناحیه درزهای لباس جلوگیری میکند. مقدار مصرف پارچه برای پلیور و شلوار کار حداقل 290 سانتیمتر می باشد.

مرحله بعد دوخت لباسکار است که باید بررسی شود در گذشته بصورت تک دوخت بوده که در حال حاضر حداقل دو دوخت و حد اکثر لباسکارها بصورت سه دوخت تولید می شود. همچنین کوچک بودن درجه دوخت لباس در زیبایی و استحکام لباس کار تاثیر دارد.

در مرحله آخر متریال دکمه و زییپ های بکار رفته در لباس بایستی از کیفیت خوبی برخوردار باشند که زیپ های استخوانی و فلزی به همراه دکمه های فلزی از این جمله می باشند. در ادامه به انواع مدل لباس کار می‌پردازیم.

Related Posts:

راهنمای خرید لباس کار دوبنده

راهنمای خرید لباس کار دوبنده

راهنمای خرید لباس کار دوبنده نکات مهم در هنگام خرید...

تیشرت تبلیغاتی لباس فرم

انواع دیگری از توضیح طراحی و چاپ تیشرت

استفاده در داخل شرکت کارکنان لباس فرم بافتینه می ‌توانند...

ایده‌ های جذاب برای انتخاب لباس کار مناسب در فصل بهار

ایده‌ های جذاب برای انتخاب لباس کار مناسب در فصل بهار

ایده‌ های جذاب برای انتخاب لباس کار مناسب در فصل...