استفاده از لباس ایمنی

استفاده از لباس ایمنی

استفاده از لباس ایمنی در چه مشاغلی ضروری است

لباس ایمنی در انواع مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد، اما در بسیاری از مشاغلی که امکان آسیب به بدن در آن ها وجود دارد، حتماً باید از لباس کارهای مناسب استفاده شود. مشاغلی مانند جوشکاری، کار در کوره ها، کار در صنایع فولاد سازی، کارگران ساختمانی و در بسیاری دیگر از شغل‌ هایی که امکان آسیب به بدن در آن ها بسیار زیاد می باشد، افراد حتما باید از لباس فرم مناسب با شغل خود استفاده کنند.

انواع لباس های فرم ایمنی وسیله های حفاظتی در برابر بسیاری از خطرات ناشی از مشاغل مختلف هستند که کلیه کارکنان در این مشاغل حتماً باید از این نوع از لباس استفاده کنند. لباس کار کارکنان باید مطابق با شرایط کار آن ها تهیه شده باشد.

افرادی که در محل کار خود با اشعه ها در ارتباط هستند، مانند افراد شاغل در رادیولوژی و یا نیروگاه های هسته ای، افرادی که با گرما یا سرمای شدید در ارتباط می باشند، مانند آتش نشان ها و یا کسانی که در سردخانه ها کار می کنند، حتماً باید از لباس های مخصوص مانند لباس‌ های ضد حریق یا از جنس پارچه‌ های پی وی سی، با توجه به نوع کار خود استفاده کنند.

مزایای استفاده از لباس کار ایمنی چیست؟

  • ایجاد نظم و آراستگی در محیط کار، متحدالشکل کردن نیروهای کار، شناسایی کارکنان از سایر افراد متفرقه، تشخیص راحت هر یک از سمت های شغلی با تفاوت در رنگ لباس آن‌ ها و مناسب با شغل افراد اشاره کرد.
  • حفظ جان افراد و یا کاهش آسیب دیدگی های آن ها از خطرات احتمالی، هنگامی که فرد از لباس ایمنی استفاده می‌ کنند از بسیاری از خطراتی که در محیط کار ممکن است برای وی پیش آید در امان می‌ ماند.

استفاده از لباس ایمنیلباس کار ایمنی چند مدل است؟

لباس های ایمنی با توجه به شغل افراد دارای انواع مختلفی هستند که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لباس فرم های مکانیکی
  • لباس کار مهندسی
  • لباس کار کارگری
  • صنعتی
  • جوشکاری
  • لباس کار دوبنده
  • و بسیاری موارد دیگر

لباس کار ایمنی کاپشن و شلوار

اغلب مهندسین به دلیل این که کمتر آچار به دست هستند و فعالیت بدنی کمتری در محیط کار دارند، لباس هایی از جنس پلی استر های پنبه استفاده می‌ کنند. به این دلیل که جنس این نوع از لباس راحت، نرم و لطیف می باشد. اما اگر مهندسین و کارگران در محل کار مسئولیت‌ های سنگین بر عهده دارند، بهتر است از لباس ایمنی از جنس فیلامنت، لی و یا کتان با توجه به میزان سختی کار انتخاب نمایند، تا بدن آن ها از آسیب‌ های احتمالی در هنگام کار محافظت شود.

در شغل هایی مانند خودروسازی، راهسازی، صنایع فولاد و معدن و بسیاری دیگر از موارد، لباس کار به صورت یک کاپشن و شلوار می باشد.

این مدل از لباس کار یکی از مدل های انتخابی همیشگی مهندسی می باشد و به همین دلیل نام دیگر این مدل لباس، لباس کار مهندسی است. قیمت لباس فرم با مدل کاپشن و شلوار با توجه به نوع پارچه‌ ای که در دوخت آن استفاده شده است، مختلف می باشد. اصولاً در دوخت این نوع از لباس از پارچه هایی مثل پلی استر پنبه، فلامنت و دیگر انواع پارچه ها استفاده می شود.

شلوارهای این مدل از لباس کار در دو مدل کمر کش و دکمه ای تولید می گردد. کاپشن و شلوار به دلیل مزایای که دارند از محبوب ترین انواع لباس فرم در کل دنیا به شمار می‌ آیند. به دلیل این که این نوع از لباس کار بسیار راحت و بسیار شیک تر از دیگر انواع لباس فرم می باشد.

این مدل از لباس کار دارای مزین ویژه ای به دلیل داشتن جیب‌ های بسیار زیاد می باشد. علاوه بر این نیز پوشیدن این مدل از لباس بسیار راحت است و در صورت نیاز می توان در زیر این نوع از لباس ایمنی، لباس دیگری نیز پوشید. این لباس فرم به وسیله پارچه های متفاوتی دوخته می شود و با توجه به شغل مورد نظر می‌ توان نوارهای شبرنگ را نیز به لباس ها اضافه کرد.

انواع لباس ایمنی

لباس های کار ایمنی یکسره در سه مدل مختلف در بازار موجود هستند.

جهت خرید انواع لباس کار های با کیفیت با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید، ما بهترین ها را برای شما می خواهیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Related Posts:

الزامات و معیارهای انتخاب لباس فرم

الزامات و معیارهای انتخاب لباس فرم

الزامات و معیارهای انتخاب لباس فرم انطباق با شرایط محیط...

لباس های ویژه زمستانی تولیدی لباس فرم بافتینه

لباس های ویژه زمستانی تولیدی لباس فرم بافتینه

لایه های زمستانی لایه بندی به سادگی عمل پوشیدن چند...

بهداشت و ایمنی با لباس های کار

بهداشت و ایمنی با لباس های کار

برای مراقبت از سلامت خود بایستید! تولیدی لباس فرم بافتینه...