انواع پارچه های لباس کار و تجهیزات ایمنی کار

انواع پارچه های لباس کار و تجهیزات ایمنی کار

ویژگی های لباس کار با کیفیت

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (یو وی) به محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر یو وی خورشید کمک می کند. پارچه هایی با اعداد فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (یو پی اف) بیشتر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند. ویژگی‌ های انعکاسی یا دید بالا باعث می‌ شود افراد شما را در شرایط روشن و تاریک راحت‌ تر ببینند.

مواد جذب کننده رطوبت، رطوبت را از پوست شما به سطح پارچه می کشد، جایی که می تواند به سرعت تبخیر شود. این به شما کمک می کند در هوای گرم احساس خنکی داشته باشید و هنگامی که به عنوان لایه پایه استفاده می شود، می تواند به شما کمک کند در هوای خنک گرم بمانید.

پوشش های پلی اورتان مقاومت در برابر آب را ارائه می دهند. لباس هایی که شما را خشک نگه می دارند و در عین حال تنفس شما را حفظ می کنند ایده آل هستند. پارچه های قابل کشش اغلب حاوی مقادیر کمی از مواد مانند اسپندکس هستند که به شما آزادی حرکت و راحتی بیشتری در کارهایی که نیاز به راه رفتن، خم شدن یا پیچیدن دارند می دهد.

کفش ایمنی

کفش و چکمه کار مناسب باید انعطاف‌ پذیر باشد تا زانو زدن و خم شدن را آسان کند، تنفس پذیر باشد تا پاهای شما عرق نکند و تا حد امکان سبک باشد تا راه رفتن شما را خسته نکند. بسته به کاری که انجام می‌ دهید، ممکن است محافظت بیشتری از انگشتان پا، مقاومت در برابر آب و عایق داشته باشید.

کفش مناسب از پاهای شما محافظت می کند و به شما عملکرد خوبی می دهد. همچنین پوشیدن کفش کار مناسب می تواند تا چندین ساعت راحت و بدون فشار باشد.

چکمه‌ های کار بیشترین محافظت را دارند، اما کفش‌ های کار ویژگی‌ های مشابهی برای محافظت از پاهای شما دارند و سبک‌ تر و راحت‌ تر از چکمه‌ های کار هستند.

انواع پارچه های لباس کار و تجهیزات ایمنی کاروسایل مورد نیاز کار

  • اگر با ابزار یا تجهیزات پر سر و صدا کار می کنید، به محافظ شنوایی نیاز دارید.
  • کفش های کار با پنجه فولادی یا کامپوزیت از شما در برابر آسیب های پا محافظت می کنند.
  • عینک های ایمنی از ضربه در برابر زباله محافظت می کنند، در حالی که عینک های بدون تهویه از پاشش مایعات محافظت می کنند.
  • هنگام کار در یک منطقه گرد و غبار یا هر جایی که ممکن است خطرات موجود در هوا وجود داشته باشد از ماسک تنفسی استفاده کنید.
  • زانوبندها از زانوهای شما در برابر بریدگی ها و ساییدگی ها محافظت می کنند و کارهایی را که نیاز به کار روی زانوها دارند بسیار راحت تر می کند.
  • در صورت وجود خطر سقوط تجهیزات، مواد یا آوار، کلاه سخت ضروری است. فقط مطمئن شوید که یک کلاه ایمنی مناسب برای کار و خطرات احتمالی تهیه کرده اید.
  • دستکش کار از دستان شما در برابر سایش، بریدگی و سوراخ شدن محافظت می کند. دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و دستکش های تمیز کننده هنگام کار با مایعاتی که خطرناک هستند، می توانند از شما محافظت می کنند.

خرید لباس کار

در دنیای کسب و کار صرف نظر از این که در کدام بخش فعالیت می کنید لباس کار می تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند. علاوه بر این، ممکن است ملاحظات ایمنی نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال کارگرانی که در محیط‌های خشن و سخت کار می‌ کنند، با ماشین‌ آلات سنگین کار می‌ کنند یا با مواد خطرناک کار می‌ کنند باید مجهز به تجهیزات مناسب برای گرم، راحت و ایمن نگه داشتن آن ها در محل کار باشند. به این ترتیب، انتخاب لباس کار شما کاری نیست که نباید ساده انگاشته شود.

لباس کار در هر صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای خرید لباس کار باید بدانیم بسیار مهم است که لباس کاری را انتخاب نمایید که از نظر بصری جذاب باشد و اولین تصور عالی از شما را برای مشتریان، شرکا و حتی در بین عموم مردم ایجاد کند.

انواع پارچه های لباس کار

لباس کار از پارچه های متنوعی تولید می شود. این پارچه ها از خواص مختلفی برخوردار است که لباس کار را برای استفاده در محیط های کاری مختلف مناسب می کند. در ادامه با انواع گوناگون پارچه های لباس کار و خواص هر یک آشنا خواهید شد.

  • جین: یک پارچه نخی سنگین و محکم است که در برابر چین و چروک مقاومت می کند، به پنهان کردن لکه ها کمک می کند و شکل خود را به خوبی حفظ می کند.
  • برزنت: یکی دیگر از پارچه های پنبه ای سنگین است که شبیه به جین است اما بافت متفاوتی دارد. در برابر پارگی مقاومت می کند و به جلوگیری از باد کمک می کند.
  • پلی استر: پارچه ای سبک و مصنوعی است که در برابر آب، فشار، پارگی و چین و چروک مقاوم است. سریع خشک می شود و کشیده می شود، اما خیلی خوب نفس نمی کشد.
  • پلی کاتن: ترکیبی با دوام از پلی استر و پنبه است. ماندگاری آن بیشتر از پنبه است، مانند پنبه جمع نمی شود و سریعتر خشک می شود. به علاوه، تنفس آن بیشتر از پلی استر است.
  • پنبه: یک پارچه طبیعی است که راحت و قابل تنفس است. نگهداری آن آسان است، شکل خود را به خوبی حفظ می کند و به حذف آب از پوست شما کمک می کند، اما اجازه نمی دهد رطوبت به راحتی تبخیر شود. پنبه معمولاً با پوشیدن و شستن نرم تر و راحت تر می شود.

سوالات متداول

  • وسایل مورد نیاز کار کدامند؟
  • انواع پارچه های لباس کار کدامند؟
  • کفش ایمنی مناسب کار کدام است؟
  • خرید لباس کار چگونه انجام می شود؟
  • ویژگی های لباس کار با کیفیت چیست؟

جهت خرید انواع لباس کار ایمنی با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید، تولیدی لباس فرم بافتینه بهترین ها را برای شما می خواهد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Related Posts:

رعایت حفاظت از بدن با لباس کار

رعایت حفاظت از بدن با لباس کار

محافظت در برابر سرما هنگام لباس پوشیدن برای زمستان ،...

راهنمای انتخاب و استفاده از کاپشن‌ های زمستانه

راهنمای انتخاب و استفاده از کاپشن‌ های زمستانه

ویژگی‌ های کاپشن‌ های زمستانه ضدآبی: بسیاری از کاپشن‌ های...

لباس کار یکسره: راهنمای جامع

لباس کار یکسره: راهنمای جامع

لباس کار یکسره: راهنمای جامع مزایای استفاده از لباس کار...