تاثیر لباس کار آتش نشانی در کاهش خطرات

تاثیر لباس کار آتش نشانی در کاهش خطرات

حرارت در محل حریق

حرارت می تواند آسیب های زیادی را به پوست و سیستم تنفسی انسان ها وارد کند و در صورتی که از لباس کار آتش نشانی مناسبی استفاده شود می توان در زمان موجه با حرارت و گرما از سوختگی و آسیب های جسمی وارده جلوگیری کرد.

همچنین باید در هنگام، آتش سوزی از ماسک های تنفسی استفاده شود و تا از ورود دوده های آتش نشانی به داخل ریه ها و دستگاه تنفسی انسان جلوگیری شود، زیرا این مورد می تواند باعث بروز ضایعات پوستی، سوختگی و مشکلات ریوی بشود. در صورتی که از ماسک های تنفسی استفاده شود از این مشکلات جلوگیری خواهد شد.

علاوه بر این سیستم تنفسی انسان ها هم در برابر حرارت حساس هستند و در صورتی که در دمای بالا تر از پنجاه و دو درجه قرار بگیرند به دلیل افزایش فشار میتواند باعث بروز ضایعاتی در سیستم تنفسی انسان ها شود.

انواع خطراتی که آتش نشانان را تهدید می کند

آتش نشانان معمولا به دلیل شغل ویژه ای که دارند به صورت بیست و چهار ساعته در معرض خطرات مختلف از جمله صدمات فیزیکی، آتش سوزی و عوامل مختلف قرار دارند که می تواند سلامتی آن ها را تهدید کند. باید از لباس هایی استفاده کنند که بتواند آن ها را در برابر صدمات وارده حفظ کند.

شغل آتش نشانان آن ها را در معرض آسیب های زیادی قرار می دهد و همین موضوع میتواند تاثیر زیادی در سلامتی آن ها داشته باشد.

لباس کار آتش نشانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • در برخی از قسمت های لباس باید از پارچه های شب رنگ استفاده شود تا در مواقع خطر و در تاریکی و دود دید مناسبی را ایجاد کند.
  • در این لباس ها باید انتقال هوا به خوبی انجام شود تا از تعریق آتش نشانان در زمان هایی که در معرض خطر هستند جلوگیری شود.
  • لباس های آتش نشانی از جنس نسوز و مقاوم در برابر حرارت ساخته شده اند.
  • این لباس ها باید به حدی مقاوم باشند که از ورود اجسام تیز و برنده و همچنین آب و رطوبت به داخل لباس جلوگیری کنند.
  • لباس های آتش نشانان باید دارای جیب های مناسبی باشد تا بتوانند در مواقع لزوم وسایلی از جمله بسیم و… را در داخل جیب های لباس ها قرار دهند.

تاثیر لباس کار آتش نشانی در کاهش خطرات

رنگ لباس آتش نشانی

معمولا لباس های آتش نشانانی که با حریق و آتش در ارتباط هستند به رنگ قرمز و افرادی که در بخش های پشتبانی فعالیت دارند سورمه ای و مشکی.

معمولا از رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و طوسی و سرمه ای برای لباس های کارکنان آتش نشانی استفاده می شود.

لباس کار آتش نشان‌ها

در تولید لباس های آتش نشانان حتما باید از استانداردهای ویژه و بین المللی پیروی کرد به این دلیل که در غیر این صورت امکان این که جان آن ها در خطر داشته باشد بسیار وجود خواهد داشت.

به طور کلی لباس کار آتش نشانان از شلوار و اورکت های سر هم و یا جدا ساخته شده است که معمولا به صورت سه لایه و الیاف نسوز و ضد حریق ساخته می شوند و بسیار مقاومت زیادی در برابر حرارت دارند.
معمولا به عنوان لایه داخلی لباس های آتش نشانی از لایه ای از جنس گورتکس استفاده می شود که به عبور جریان هوا از داخل لباس کمک می کند و از تعریق آتش نشانان جلوگیری می کند.

تولیدی لباس فرم بافتینه انواع لباس کار را با بهترین کیفیت پارچه برای شما عزیزان تولید می کند تا جان شما در هر شرایطی حفظ شود، برای تهیه انواع لباس کار با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید.

Related Posts:

لباس های کار تخصصی در تولیدی لباس فرم بافتینه

لباس های کار تخصصی در تولیدی لباس فرم بافتینه

تولیدی لباس فرم بافتینه متخصص لباس های کار تولیدی  لباس...

ویژگی‌ های لباس کار دوبنده

ویژگی‌ های لباس کار دوبنده

ویژگی‌ های لباس کار دوبنده تنوع در رنگ و طرح...

مجموعه لباس های بروز تولیدی لباس فرم بافتینه

مجموعه لباس های بروز تولیدی لباس فرم بافتینه

مجموعه لباس های جدید لباس‌ های جدید مورد علاقه خود...