تاثیر محیط در کاربرد لباس کار

تاثیر محیط در کاربرد لباس کار

کاربرد لباس آتش نشان

لباس کار‌ هایی که در برابر حرارت و آتش از خود مقاومت بسیار بالایی را نشان می‌ دهد. بهترین نوع پارچه‌ های لباس کار بر روی کاربرد آن تاثیر بسیاری زیادی می‌ گذارد. لباس کار ضد آتش، باید از پارچه مناسب و استانداردی از خود داشته باشد.

آتش نشان همواره با شرایط خطرناک و دلهره آوری رو به رو می‌ شود. مقابله با آتش و خاموش کردن آن از مهم‌ ترین فرایند‌ های کاری یک آتش نشان است. در این رابطه، آتش نشان باید از لباس کاری مناسب برای در امان ماندن از سوختگی در برابر حرارت را داشته باشد. به همین خاطر، بیشتر آتش نشان‌ ها از لباس کار مناسب و استاندارد برای انجام دادن خدمت خود بهره می‌ برند.

ویژگی لباس کار

برای همین، بیشتر تولید کنندگان استاندارد مشخصی را برای لباس کار در نظر می‌ گیرند. در این استاندارد، ساختار بدن افراد را به صورت‌ های مختلفی ارزیابی می‌ کنند. در اصل، تولید کنندگان لباس کار، دوخت‌ های متنوعی را از خود ارائه می‌ دهند. دوخت‌ های خاص و متنوع، برای ساختار متفاوت بدن افراد، کاربردی‌ تر است. یکی از ویژگی‌ های دیگر برای لباس کار، پوشش آن در برابر مواد خطرناک است.

از ویژگی لباس کار مناسب جدای اندازه آن برای کارمندان و یا کارگران، نسبت به اندازه بودن آن برای بدن است. لباس کار، باید متناسب با ساخت بدن دوخته شود. البته اندازه و ساختار هر فردی با دیگر متفاوت است.

تاثیر محیط در کاربرد لباس کار

محیط در کاربرد لباس کار تاثیر می گذارد

برای محیط‌ های کاری که از لحاظ دما، سرد و یا گرم هستند باید از لباس کار مناسب استفاده کرد. لباس کار برای محیط کاری دارای شرایط آب و هوای سرد، باید از لباس‌ های نگهدارنده و استاندارد برای هوای سرد استفاده کنند.

مواد شیمیایی و همین طور شرایط جغرافیایی در دوخت و جنس لباس کار تاثیر بسیار زیادی را از خود به جا می‌ گذارد.

بنابراین شرایط کاری، تاثیر زیادی بر روی لباس کار و دوخت آن دارد. در واقع، کاربرد لباس کار، احساس راحتی کردن در هنگام پوشیدن آن است. راحتی لباس محل کار را جدی بگیرید.

گاهی اوقات، در هنگام پوشیدن لباس کار، حس آزاد بودن و راحتی در آن وجود ندارد. تنگ یا گشاد بودن بیش از اندازه لباس کار، بر روی روند کاری کارگران و یا کارمندان بسیار تاثیر می گذارد. این نکته، بیان گر مهم بودن اندازه استاندارد لباس کار برای افراد است. افراد آتش نشان، از نظر شغلی در دسته شغلی خطرناک قرار گرفته‌اند.

لباس کاربردی برای افرادی که با مواد اشتغال زا رو به رو هستند به شرح زیر می‌باشد:

  • لباس کار نباید دارای چین و چروک‌ های زیاد باشد
  • لباس کار باید فاقد جیب باشد
  • لبه در لباس کار نامناسب است

برای کاربردی‌ تر شدن لباس کار برای محیط کاری با شرایط خاص، باید همه‌ی نکات ذکر شده در بالا را رعایت کرد. یکی از ملزومات رعایت استاندارد برای لباس کار، به دلیل قرار گرفتن مواد سمی در جیب و چین و چروک‌ های لباس کار است.

لباس کار شامل چه مواردی می شود؟

برای کارگرانی که در کارخانه ها با ماشین آلات صنعتی فعالیت خود را آغاز کرده‌ اند باید دارای لباس کار مناسب از جمله موارد زیر باشند:

  • کفش
  • کلاه
  • دستکش

آلوده بودن هوا، فاکتوری برای به کار بردن لباس کار ایمنی مناسب برای کارگران است. کارگران اغلب با محیط کاری با فضای آلوده رو به رو هستند. برای جلوگیری از ورود هوای آلوده به بدن، باید از لباس کار مناسب استفاده کنند.

گاهی اوقات، در محیط کار، مواد‌ های اشتغال زا زیادی وجود دارد. این مواد، غالبأ خطرات زیادی را برای افراد به وجود می‌ آورد.

خرید لباس کار شما به راحتی انجام میشود اگر با مشاوران ما در گروه تولیدی لباس فرم بافتینه همراه ما باشید. بزرگترین هدف ما در گروه تولیدی لباس فرم بافتینه کسب رضایت مشتریان میباشد.

Related Posts:

انواع کاپشن های مردانه با کیفیت

انواع کاپشن های مردانه با کیفیت

کاپشن مردانه ورزشی از انواع کاپشن مردانه با کیفیت می...

لباس های کار در تولیدی لباس فرم بافتینه

لباس های کار در تولیدی لباس فرم بافتینه

پیراهن های کار پیراهن های با مواد اولیه با کیفیت...

لباس کار سفارشی چگونه تولید می‌شود؟

لباس کار سفارشی چگونه تولید می‌شود؟

استفاده از پارچه های ویژه اگر شغلی که در آن...