حفظ و نگهداری از لباس کار

حفظ و نگهداری از لباس کار

لباس های آغشته به مواد شیمیایی باید جداگانه شسته شود

لباس هایی که مواد شیمیایی و محلول های آزمایشگاهی سمی آغشته شده اند باید به طور جداگانه و با محلول های شوینده خاص شستشو داده شوند، تا عناصر شیمیایی به طور کلی از آن ها خارج شود.

اگر چند دست لباس کار دارید و می خواهید آن ها را همزمان بشویید دقت داشته باشید تحت برخی شرایط خاص باید آن ها را به طور جداگانه شستشو دهید.

شستشوی همزمان لباس های کار می تواند تمامی لباس های شما را آلوده کند.

به منظور جابجایی لباس های کار از دستکش استفاده کنید

چنانچه لباس کار شما به محلول های سمی آغشته باشد ممکن است عناصر سمی از طریق پوست دست تان جذب شود. بنابراین حتما برای این کار از دستکش استفاده کنید.

زمانی که قصد دارید لباس کار خود را جا به جا کنید قاعدتا باید آن را لمس کنید.

بعد از شستشوی لباس کار آن را در فضای باز قرار دهید

زمانی که لباس کار خود را شستشو دادید تا جای امکان سعی کنید لباس را در فضای آزاد قرار دهید. تا با جریان هوا خشک شود و حتی الامکان از قرار دادن لباس درون دستگاه خشک کن خودداری کنید.

چرا که تابش نور خورشید به خودی خود می تواند مانند یک سیستم ضد عفونی کننده عمل کنند.

حفظ و نگهداری از لباس کاربیش از حد به قطعه کار و دستگاه های صنعتی نزدیک نشوید

گاهی اوقات نزدیک شدن بیش از حد شما به دستگاه و قطعه کار باعث می شود بخش از لباس کار شما مانند پیش بند به قطعه کار گیر کند و موجبات پارگی و خراب شدن آن را فراهم کند.

این موضوع هم برای حفظ سلامتی شما و هم حفظ و نگهداری از لباس کار تان ضروری است.

در انتهای روز کاری لباس کارتان را در محفظه ای جداگانه قرار دهید

به منظور حفظ و نگهداری از لباس کار باید محفظه ای جداگانه برای آن داشته باشید. که در انتهای روز کاری لباس تان را درون آن قرار دهید.

بنابراین هیچ گاه با لباس های کاری خود به منزل نروید و پیش از این که راهی منزل شوید لباس های کاری خود را در محفظه یا پوششی مطمئن قرار دهید.

برای شستشوی لباس کاری از آب زیادی استفاده کنید

گاهی اوقات شدت آلودگی لباس کاری به قدری زیاد است که با یک بار شستشو مشکل آن رفع نمی شود و باید آن را دو بار شستشو دهید.

همچنین می توانید برای نظافت لباس هایی که می دانید آلودگی بیشتری دارند از آب بیشتری استفاده کنید تا مطمئن شوید که آلودگی از جان آن ها شسته شده است.

از محلول شوینده مناسب استفاده کنید

نازک شدن لباس، فرسوده شدن آن و از بین رفتن تار و پود لابس کاری می تواند در اثر استفاده از مواد شوینده نامناسب رخ دهد بنابراین برای اینکه سلامت لباس کاری خود را حفظ کنید باید از شوینده مناسب برای نظافت آن استفاده کنید.

آسیب دیدن لباس های کاری می تواند گاهی اوقات به قیمت جان شما تمام شود.

اگر لباس کارتان در حین کار آسیب دید به سرپرست خود اطلاع دهید

هیچ گاه با لباس کاری که دچار نقص شده کارتان را ادامه ندهید. در این صورت ممکن است هم سلامتی شما به خطر بیفتد و هم لباس کارتان را برای همیشه از دست بدهید و مجبور به تهیه یک دست لباس جدید شوید که قطعا هزینه بر خواهد بود.

چنانچه در حین کار لباس کار شما دچار آسیب هایی از جمله، پاشیدن محلول شیمیایی، پارگی، سوختگی و هر نقص دیگری شد سریعا باید به مسئول مربوطه و سرپرست خود جهت رسیدگی اطلاع دهید.

اجازه ندهید آسیب های وارده به لباس کارتان کهنه شوند

مشکلاتی از قبیل روغنی شدن لباس کار، آغشته شدن به محلول های سمی، پارگی جزئی، سوختگی با ذرات فلز گداخته و حتی یک شکاف جزئی در صورتی که سریعا به آن رسیدگی نشود ممکن است برای همیشه روی لباس باقی بماند و لباس کار شما در مدت زمان کوتاهی کهنه شود. بنابراین نواقص پیش آمده را به سرعت بر طرف کنید.

اگر در حین کار حس کردید که بخش از لباس کارتان کثیف شده و یا دچار نقص شده آن را بی اهمیت نپندارید. حتی کوچکترین نقص ها هم در لباس کار شما می توانند روزی مشکل ساز شوند.

استفاده از لباس کار متناسب با فعالیتی که انجام می دهید

لباس کار جوشکاری باید در برابر سوختگی و آتش گرفتن بسیار مقاوم باشد و در اثر پرت شدن ذرات گداخته فلز دچار پارگی و نقص نشود. بنابراین پیش از هر چیز سعی کنید لباس کار استاندارد انتخاب کنید.

لباس کار شما باید متناسب با فعالیتی که انجام می دهید طراحی شده باشد در غیر این صورت هر گونه نکات نگهداری و حفاظت از لباس کار بی فایده خواهد بود. به عنوان مثال هیچ کس با لباس کار آزمایشگاه جوشکاری نمی کند!

نگهداری از لباس کار

عده ای تصور می کنند صرفا به تن داشتن یک دست لباس کار یعنی برقراری ایمنی. در حالی که لباس کار باید سالم و استاندارد باشد.

بنابراین نمی توان هر نوع لباس کاری را استاندارد و قابل پوشیدن دانست.

به تن داشتن لباس کار در برخی مشاغل حکم مجوز شروع کار را دارد. در واقع برخی مشاغل به گونه ای هستند که نمی توان بدون لباس کار قدم از قدم برداشت.

در این گونه مشاغل آسیب دیدن لباس کار می تواند برابر با وارد شدن آسیب به سلامتی شما باشد. بنابراین باید حفظ و نگهداری از لباس کار بسیار ضروری است.

باشد که اخبار نا خوشایندی که خبر از آسیب های محیط کاری در اثر به تن داشتن لباس کاری غیر استاندارد به گوش می رسد پایان یابد.

سوالات متداول

بعد از شستشوی لباس کار آن را کجا قرار دهیم؟

چرا نباید بیش از حد به قطعه کار و دستگاه های صنعتی نزدیک شد؟

حفظ و نگهداری از لباس کار چگونه انجام می شود؟

آیا لباس های آغشته به مواد شیمیایی باید جداگانه شسته شود؟

چرا برای شست و شو لباس کار باید از آب زیادی استفاده کرد؟

جهت خرید انواع لباس کارهای با کیفیت کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با کارشناسان بخش فروش تولیدی لباس فرم بافتینه در ارتباط باشید.

Related Posts:

خصوصیات لباس کار

خصوصیات لباس کار

لباس کار مخصوص هر کار بسته بخشی که در آن...

لباس کار لباس فرم

لباس کار کارمندان

مزیت استفاده از لباس کار تهیه لباس کار برای کارمندان...

لباس فرم: اهمیت، انواع، و تاثیر آن در جامعه

لباس فرم: اهمیت، انواع، و تاثیر آن در جامعه

لباس فرم: اهمیت، انواع، و تاثیر آن در جامعه اهمیت...