لباس کار آشپزی

لباس کار آشپزی

نخستین لباس کار های آشپزی

نخستین لباس کار های آشپزی، روپوش یا پیش بند سفید ساده بودند که بعدها و به مرور زمان به شکل یونیفرم هایی که امروزه آشپزها به تن می کنند تبدیل شدند.

تاریخچه و فلسفه استفاده از لباس های آشپزی واحد برای افراد در حین آشپزی به زمان ناپلئون هیل باز می گردد که وی تصمیم گرفت که آشپزان دربار هم لباس های یکسانی بپوشند تا بتوانیم آن ها را از بقیه افراد تشخیص دهیم.

چرا لباس کار آشپزی سفید است؟

فلسه سفید انتخاب کردن لباس آشپزها به این دلیل است که همواره رنگ سفید یادآور پاکیزگی و تمیزی است، تمیز نگه داشتن لباس سفید آن هم در آشپزخانه کمی سخت است، به همین دلیل هم در سال ها اخیر از لباس های دیگری با رنگ های دیگر برای آشپزها استفاده می شود که این رنگ ها انواع سرمه ای و مشکی است.

لباس کار آشپزی چیست؟

مزیت استفاده از لباس های مخصوص برای آشپزها، رعایت بیشتر بهداشت است، بهترین جنس برای دوخت لباس های آشپزی پارچه های کج راه و کتان است.

به لباس هایی که آشپزها زمان پخت غذا استفاده می کنند لباس کار آشپزی می گویند که می تواند شامل: روپوش، کلاه، دستکش و… باشد.

لباس کار آشپزی

پیشرفت لباس کار آشپزی

به این دلیل که وجود لکه های چربی و غذا روی لباس های آشپز یا کارگران آشپرخانه به هیچ وجه قابل قبول نیست و آن ها باید به طور مداوم لباس های خود را با شوینده های قوی بشویند تا رد لکه ها از روی آن ها پاک شود، حتی در حین شستن لباس ها ممکن است که آن ها رنگ و کارایی خود را از دست دهند.

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تکنولوژی های جدید استفاده از لباس های دیگری با جنس های نانو که رد لکه های چربی و غذا روی آن ها باقی نمیماند و جذب نمی شود باعث شده است که افراد بیشتری از آن ها استفاده کنند.

ویژگی های لباس کار آشپزی

به طور معمول لباس هایی که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، از یک روپوش سفید، کلاه، کفش و… ساخته شده اند و کفش های آن ها با توجه به این که کارکنان آشپزخانه ها در مدت زمان زیادی در کنار شعبه باید سرپا کار کنند، باید راحت و نرم باشد تا به کمرشان فشار زیادی وارد نشود.

ویژگی های مهمی که لباس کار آشپزی باید همواره داشته باشند این است که افرادی که در محیط های آشپزخانه فعالیت دارند به طور مداوم باید در دمای بالا و کنار اجاق باشند به همین دلیل هم ضروری است که لباس های آن ها حتما از الیاف طبیعی ساخته شده باشد تا این گرما باعث تعریق زیاد نشود و بدن فرد در زیر این لباس ها تنفس کافی داشته باشد.

تولیدی لباس فرم بافتینه با بهترین کیفیت لباس های آشپزی در خدمت شماست. با ما همراه باشید تا به بهترین ها دست یابید.

Related Posts:

ویژگی های بی نظیر لباس کار

ویژگی های بی نظیر لباس کار

لایه های پایه ، کاربردی لایه های پایه و رویه...

انواع لباس کار ایمن

انواع لباس کار ایمن

لباس کار مهندسی ایمن رنگ لباس کار مهندسی به رنگ...

هر آنچه که باید در مورد فناوری ژاکت زمستانی بدانید!

هر آنچه که باید در مورد فناوری ژاکت زمستانی بدانید!

دنبال چه چیزی میگردی در حالی که معیارهایی وجود دارد...