لباس کار چیست و چه کاربردی دارد؟

لباس کار چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد لباس کار

  • لباس کار به طور اصولی و بر طبق الزامات سیستم مدیریت به دو صورت وجود دارد.
  • فرم اول به صورت پیراهن کاپشن و شلوار
  • فرم دوم به صورت سرهمی که با نام های دیگری چون بیلرسوت، یکسره، کاورال نیز شناخته می شود.
  • لباس کار به طور معمول پوششی است سراسری که شامل تنه، دست ها و پا ها می باشد و بدن را از شرایط محیطی حفظ می کند.

تبادل حرارتی لباس کار

بعضی البسه ها در مشاغل به صورت اختصاصی هستند که می توان به لباس های عایق سرما و رطوبت که مخصوص سرد خانه ها می باشند و یا لباس های نسوز مخصوص کوره ها و یا لباس های ضد آتش سوزی از جنس آزبست با روکش فسفات آلومینیوم یا سولفات آلومینیم و یا عایق شیمیایی از جنس پارچه های پی.وی.سی نام برد.

واضح است که هرچه الیاف به کار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد تبادل حرارتی راحت تر است.

لباس های عایق حفاظتی در برابر گرما باید پوشش مخصوص از آلومینیم داشته باشند که تا نود درصد اشعه مادون قرمز را برگشت می دهند که مناسب کار در کنار کوره ها می باشد.

لباس کار چیست و چه کاربردی دارد؟

الیاف به کار رفته در لباس کار

باید توجه نمود که معمولا لباس کار های مختلف از ترکیبی از الیاف تولید می شوند تا هم هنگام حاثه آسیب دیدگی را تخفیف دهند و هم انعطاف و زیبایی لازم را داشته باشند.

همانطور که می دانید با انتخاب الیاف درست به کار رفته در لباس کار می توان حین حادثه آسیب به بدن را به حداقل رساند و از طرف دیگر برای اطفا حریق آنها از مواد متناسب اطفا حریق استفاده نمود تا هر چه سریع تر بتوان ابعاد جانی و اقتصادی حادثه را نیز کاهش داد.

جنس پارچه لباس کار هم می تواند ترکیبی از الیاف طبیعی و یا الیاف طبیعی و مصنوعی باشد و در برخی موارد به صورت کلی از الیاف شیمیایی و صنعتی تولید شود.

لباس کار

لباس کار های مخصوص شرایط ویژه که از جمله لباس کار عایق سرما و رطوبت، لباس کار نسوز و ضد حرارت و لباس کار های ضد مواد شیمیایی و رادیو اکتیو باید از پارچه های مخصوص استفاده شود.

لباس کار به عنوان یک پوشش سراسری تنه، دست و پا ها را در مقابل شرایط محیطی مختلف از شما محافظت می کند.

مثلا لباس کاری که برای حفاظت در مقابل گرما و حرارت با پوشش آلمینیوم که تا نود درصد اشعه مادون قرمز را برگشت می دهد، ساخته می شود.

انواع پارچه لباس کار

در عرف بازار الیاف کتان با الیاف پنبه مترادف به کار می رود در صورتی که این دو با یکدیگر متفاوت می باشند اما به دلیل نفوذ این اصطلاح در صنعت پوشاک تولیدی لباس فرم بافتینه نیز از آن پیروی می کند.

انواع پارچه ی لباس کار از به کار بردن درصد کتان و پلی استر و ویسکوز تهیه می شود که درصد های متداول آن می باشد و به طور مثال کتان صد درصد برای جوش کاری مناسب می باشد که نوع پارچه جین آن معروف می باشد.

برای تهیه انواع لباس فرم و لباس کار باید در سایت لباس فرم بافتینه وارد شوید و در قسمت محصولات، البسه فرم ها و لباس کار ها را ببینید، با ما در تولیدی لباس فرم بافتینه به بهترین ها فکر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

Related Posts:

شرایط ظاهری در شرکت ها با لباس های فرم بافتینه

شرایط ظاهری در شرکت ها با لباس های فرم بافتینه

لباس کار هار ، مناسب تمامی سلیقه ها لباس های...

لباس کار لباس فرم

اهداف و نوع کار کرد تولیدی لباس فرم بافتینه

نوع کار کرد تولیدی لباس فرم بافتینه تولیدی لباس فرم...

لباس های کار در تولیدی لباس فرم بافتینه

لباس های کار در تولیدی لباس فرم بافتینه

دسترسی به بهترین لباس های کار در وب سایت بافتینه...