مشخصات دستکش ایمنی جوشکاری

مشخصات دستکش ایمنی جوشکاری

اقدامات پیشگیرانه‌ در کارگاه‌ها

در اقدامات فردی سعی می‌شود تا هر شخص را با آموزش مناسب و تجهیز به وسایل ایمنی از خطرات حفظ نمایند. یکی از این تجهیزات و پوشاک ایمنی دستکش‌های ایمنی هستند که بسته به هر فعالیتی طراحی و کاربرد خاص خود را دارند. به‌ طور مثال افرادی که در صنایع شیمیایی فعالیت دارند؛ لازم است از دستکش‌هایی استفاده نمایند که از ایجاد آسیب به پوستشان توسط مواد شیمیایی جلوگیری نمایند. یا هم‌چنین افرادی که با دستگاه‌های برش‌ کار می‌کنند باید از دستکش‌هایی استفاده نمایند که در برابر برش مقاوم باشد.

اقدامات پیشگیرانه‌ای که در کارگاه‌های صنعتی انجام می‌شود را می‌توان در دو بخش فردی و جمعی تقسیم‌بندی کرد. اقدامات جمعی مانند استفاده از حفاظ‌ها، کپسول‌های آتش‌نشانی و… مواردی هستند که به صورتی کلی برای تمام افراد حاضر در کارگاه انجام می‌شوند. اما از آنجا که هر فرد در کارگاه مشغول به انجام فعالیت است و این فعالیت‌ها نیز به‌ نوبه‌ی خود خطراتی در پی‌دارند. لازم است اقدامات پیشگیرانه‌ی فردی نیز انجام شود.

یکی از دستکش‌ ایمنی پرکاربرد دستکش ایمنی جوشکاری است؛ این دستکش‌ها از آسیب‌هایی که پوست جوشکاران به علت جوشکاری در معرض آن قرار دارد؛ جلوگیری می‌کند.

مشخصات دستکش ایمنی جوشکاری

دستکش ایمنی جوشکاری

در محیط‌های صنعتی، وجود فعالیت‌ها و ابزارهای مخاطره‌آمیز مختلف، کارکنان را در معرض خطرات فراوانی قرار می‌دهد. از این رو صاحبان مشاغل و هیئت‌های صنفی برای حمایت از کارگران و حفظ ایمنی آن‌ها راهکارها و نکات مختلفی را در نظر می‌گیرند. این مسائل و نکات باعث می‌شود خطرات احتمالی در محیط‌های کارگاهی به حداقل میزان ممکن برسد.

دستکش ایمنی جوشکاری چیست؟

در کارگاه‌های صنعتی، پوست جوشکاران در معرض جرقه‌ها و فلزات مذاب قرار دارد. به همین علت مهم‌ترین آسیبی که جوشکاران را تهدید می‌کند سوختگی‌های پوستی است؛ اگر فرد به نکات ایمنی در جوشکاری دقت نکرده و پوشش مناسبی مانند دستکش ایمنی جوشکاری، نداشته باشد؛ احتمال وقوع سوختگی بسیار شدیدی وجود دارد. هم‌چنین در جوش‌های برق امکان دارد تا دست افراد با برق یا جریان بسیار بالا تماس پیدا کند به همین خاطر باید دستکش ایمنی برق در برابر جریان برق نیز عایق باشد.

علاوه بر دستکش ایمنی باید توجه داشت که با پوشش و حفاظت‌های مناسب دیگر اعضای بدن مانند صورت و چشم را نیز باید از خطرات جوشکاری حفظ نمود. چرا که بیشتری تماس‌هایی که با  اورژانس در طی جوشکاری گرفته می‌شود مربوط به آسیب‌هایی است که به دست و صورت وارد شده است.

دستکش ایمنی جوشکاری چه محافظت‌هایی انجام می‌دهد؟

دستکش ایمنی جوشکاری از دست و بازوی شما در برابر سطوح رنده‌ای، فلزات بسیار داغ، مواد مذاب، لبه‌های برنده فلزات، جرقه‌های ناشی از جوشکاری و اشعه‌ی ماورا بنفشی که در جوشکاری تولید می‌شود محافظت می‌کند.

ویژگی های دستکش ایمنی جوشکاری مناسب

استفاده از دستکش ایمنی جوشکاری در حین فعالیت جوشکاری بسیار اهمیت دارد. از این رو در تهیه این دستکش‌ها باید به موارد ذیل توجه نمایید.

  • دستکش ایمنی جوشکاری باید به‌ خوبی در برابر حرارت و دمای بالا مقاوم باشد.
  • در حین فعالیت جوشکاری ممکن است بدن در معرض جریان بالای الکتریکی قرار بگیرد به همین خاطر وجود عایق‌های الکتریکی الزامی است.
  • دستکش ایمنی جوشکاری باید سطح مناسبی از دست را بپوشاند.
  • استفاده از دستکش ایمنی جوشکاری مناسب، علاوه بر حفظ امنیت شما سرعت و راندمان کاری شما را نیز افزایش می‌دهد.
  • دستکش ایمنی جوشکاری باید سایز دست شما بوده و دستتان در آن احساس راحتی داشته باشد.
  • دستکش ایمنی جوشکاری باید جنس مناسبی داشته باشد.

اگر با مشاوران ما در گروه تولیدی لباس فرم بافتینه همراه ما باشید خرید لباس کار شما به راحتی انجام می شود. بزرگترین هدف ما در گروه تولیدی لباس فرم بافتینه کسب رضایت مشتریان میباشد.

Related Posts:

ویژگی های شلوار کار چیست؟

ویژگی های شلوار کار چیست؟

ماندگاری شلوار کار باید حداقل شش ماه تا یک سال...

تجهیزات حرفه ایی کار بافتینه

تجهیزات حرفه ایی کار بافتینه

تجهیزات محافظ شخصی طیف وسیعی از محصولات ما را برای...

راهنمای جامع خرید لباس کار دوبنده

راهنمای جامع خرید لباس کار دوبنده

راهنمای جامع خرید لباس کار دوبنده جنس پارچه جنس پارچه...