پنج ویژگی ضروری لباس سرآشپز

پنج ویژگی ضروری لباس سرآشپز

لباس سر آشپز باید راحت باشد

سرآشپزها سخت مشغول کار هستند، اغلب آن ها برای تک شیف یا دو شیفت کار می کنند و ممکن است تمام روز سرپا باشند. داشتن لباس های ناراحت کننده و غیر راحت ممکن است آنها را خسته کند.

لباس های سر آشپز نه تنها باید نرم و راحت باشند، بلکه باید با گرمی و سردی هوا در یک آشپزخانه نیز کنار بیایند.

لباس سرآشپز باید آسان تمیز شود

شغل سرآشپزی به دلیل کار با مواد غذایی میتواند یک شغل کثیف باشد. سرآشپزان باید لباس هایی داشته باشند که به راحتی با استانداردهای بالا تمیز شوند و هیچ گونه میکروب ناخواسته در لباس ها و یونیفرم ها باقی نماند.

این نیز تا حد زیادی به فرآیند شستشو بستگی دارد، اما کیفیت پارچه ای که در لباس های سرآشپز استفاده میشود نیز تأثیرگذار است.

پنج ویژگی ضروری لباس سرآشپز

ماندگاری

مدیر مجموعه نمی خواهد لباس های سرآشپز رنگ و رو رفته یا ژولیده باشند. با این حال، مدیر مجموعه  از سرآشپز و کارکنان میخواهد که لباس های خود را به تعداد دفعات زیاد بشویند.

این بدان معناست که تمام لباس ها و یونیفرم سرآشپز باید با کیفیت بالا و از دوام برخوردار باشند تا در مقابل شستشوی های متعدد رنگ و روی آنها از بین نرود.

محیط درون یک آشپزخانه به شدت گرم است و افرادی که در این محیط مشغول به فعالیت هستند مجبور به تحمل این دما می باشند. لباس آشپزی باید مطابق با این گرما طراحی و تولید شود.

جنس پارچه باید از الیاف طبیعی باشد تا ایجاد گرما و تعرق اضافی نکند و بدن باید بتواند زیر لباس آشپزی تنفس داشته باشد.

لباس سر آشپز باید حرفه ای بنظر برسد

حتی اگر آشپزخانه اپن نباشد، کارکنان باید حرفه ای به نظر برسند. لباس سرآشپز سنتی بسیار نمادین است و ریشه آن به تولید غذاهای تمیز و بهداشتی مدرن می رسد.

سرآشپزهای امروزی باید این سطح از حرفه ای بودن را حفظ کنند. همچنین بهتر است که شلوار سرآشپزها طرح دار باشد که لکه ها و چربی ها را پنهان کند.

برخی از عناصر حفاظتی لباس سر آشپز

شلوارها و ژاکت های سرآشپز باید به اندازه کافی گشاد باشند تا در برابر مایعات سوزاننده ای که به پوست نزدیک می شوند، از پوست محافظت کنند.

پیش بند ها برای محافظت از آشپزها به طور یکسان در برابر پاشیده شدن و ریختن موادی که می تواند لباس آنها را کثیف کند، کار می کند. همچنین پیشبند یک لایه محافظ اضافی در برابر مایعات سوزانده است.

 

تولیدی لباس فرم بافتینه با در نظر گرفتن این پنج ویژگی بهترین و با کیفیت ترین لباس های سر آشپز را در بهترین شرایط تولید می کند.

 

Related Posts:

شلوار فرم اداری: طراحی، استفاده و اهمیت

شلوار فرم اداری: طراحی، استفاده و اهمیت

شلوار فرم اداری: طراحی، استفاده و اهمیت شلوار فرم اداری...

لباس کار هزینه و سرمایه گذاری

لباس کار هزینه و سرمایه گذاری

هزینه های لباس کار اگر لباس های کار برای شما...

هزینه های مناسب با لباس های کار بافتینه

هزینه های مناسب با لباس های کار بافتینه

صرفه جویی با لباس های کار در فرهنگ ما هر...